کلاهبرداری تحت عنوان فروش مدرک تحصیلی در فضای مجازی 

جانشین فرمانده انتظامی البرز از شناسایی و دستگیری یک خانم که در فضای مجازی تحت ‏عنوان فروش مدرک تحصیلی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ محمد نادربیگی  گفت: به دنبال ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری تحت عنوان فروش مدرک تحصیلی در فضای مجازی به پلیس فتا استان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.


وی افزود: در تحقیقات ابتدایی مشخص شد که شخصی ناشناس با راه‌اندازی یک کانال تلگرامی اقدام به کلاهبرداری تحت عنوان فروش مدرک تحصیلی کرده و پس از دریافت مبالغی از مالباخته دیگر پاسخگوی تماس او نبوده است.


جانشین فرمانده انتظامی البرز اضافه کرد: در ادامه پس از انجام تحقیقات تکمیلی و به کارگیری اقدامات پلیسی ماموران موفق به شناسایی یک متهم خانم در خصوص این پرونده شده و پس از یافتن مخفیگاه او در استان اصفهان، با دریافت نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام و او را دستگیر کردند.


این مقام انتظامی با اشاره به احتمال گستردگی انجام کلاهبرداری توسط این متهم، تصریح کرد: تاکنون ۲ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.


سرهنگ نادربیگی در پایان خطاب به شهروندان و کاربران فضای مجازی گفت: از اعتماد بی مورد به کانال‌ها و پیج‌هایی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، اجتناب کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.